برای بسیاری از شرکت ها، لوگو یک نشانه مهمی است که مشتریان آنها را با آننماد خواهند شناخت. طراحی لوگو نیز مانند خیلی از مهارت های هنری دیگر نیازمند تمرین و تجربه میباشد. در این مقاله به نکات موثر در طراحی لوگو اشاره خواهیم کرد:
۱–در طراحی لوگو، سادگی را رعایت کنید
یک لوگو در واقع نوعی آزمایش برای تصویر(illustration) و typographyمهارت افراد میباشد.
در بسیاری از مواقع لوگو حتی نیازی به کاربردن عنوان (caption) و یا نام تجاری ندارد. در تصویر زیر لوگو Nike مشاهده میشود. که سادگی در آن رعایت شده است. و در هر جایی که ما آن را مشاهده کنیم متوجه این نام تجاری خواهیم شد.مفهوم لوگوهایی که پیچیده طراحی میشوند، به راحتی قابل تشخیص نخواهد بود.
بنابراین نیاز است که لوگو ساده طراحی شود.
۲– لوگو باید به یاد ماندنی باشد
یک لوگو در عین سادگی، باید به یاد ماندنی باشد تا افراد در هرجایی که آن لوگو را مشاهده میکنند بتواند به راحتی آن را به یاد آورند.
۳– یک لوگو باید ناگذرا باشد
لوگوی طراحی شده نباید دارای محدودیت زمانی باشد وباید از آن بتوان در ۱۰ و یا ۲۰ و یا ۵۰ سال بعد نیز استفاده کرد.
یک لوگوی مناسب باید بتواند بر روی تمام رسانه ها و اپلیکیشن ها کار بکند. و به همین دلیل بهتر است به فرمت vector طراحی شود تا مطمئن شویم در هر اندازه و تناسبی تطبیق پذیر است.و بهتر است در هنگام طراحی لوگو سوالات زیر را از خود بپرسید که لوگوی طراحی شده در صورتی که پرینت گرفته شود:
۱– در هر رنگی موثر است؟
۲– در بکگراند های تیره و یا روشن به خوبی قابل تشخیص است؟
۳–در اندازه و مقیاس های کوچک(مانند تمبر پستی) و یا بزرگ (مانند بیلبورد) به خوبی قابل مشاهده است؟
یک راه خوب برای طراحی لوگوی تطبیق پذیراین کار این است که آن را ابتدا سیاه و سفید طراحی کنیم، زیرا این باعث میشود تمرکز اصلی بر روی شکل و مفهوملوگو قرار بگیرد
باید به این نکته توجه کرد که موقعیت” لوگو باید برای مخاطبان مورد نظر مناسب باشد.
به عنوان مثال، یک فونت و رنگ بندی کودکانه می تواند برای طراحی لوگوی یک فروشگاه اسباب بازی کودکان مناسب باشد، و درخور مثلا یک شرکت حقوقی نیست.
یک , و ,لوگو ,مشاهده ,قابل ,موثر ,باید به ,به یاد ,آن را ,و یا ,خوبی قابل
درباره این سایت